Fiera Milano

Dit bericht delen via:

Op de Eurocucine in Milaan werden in de afgelopen week de nieuwe trends voor 2014-2015 getoond.

De beurs, die als toonaangevend wordt beschouwd, als het om design gaat, is goed bezocht door interieur ontwerpers en handelaren van alle continenten.  Het bezoek uit Nederland was teleurstellend.

Van alle duitse fabrikanten waren alleen Nobilia, Alno, Häcker en Leicht van de partij.

Het grote nieuws kwam als gewoonlijk van de Italiaanse designers.

De grootste fabrikant uit Italie, Scavolini, liet opnieuw zien hoe er wordt samengewerkt met architecten over de hele wereld.
De social Kitchen van Diesel, die door Scavolini samen met het modemerk Diesel ontworpen is, trok opnieuw veel aandacht. (Zie foto)

Daarnaast was er veel aandacht voor de moderne oplossingen, die sterk afwijken van die van de Duitse  fabrikanten.

Opvallend was het nieuws uit Spanje. De Porcelenosa groep, bekend van keramiek en sanitair, biedt ook alle mogelijkheden voor een kwaliteitskeuken met design elementen die aan de Italianen niet ten onder doet.

Al met al was de Fiera Milano, zoals de beurs in zijn geheel wordt genoemd (incl. meubelen en badkamers) succesvol, zeker voor Azië en Oost Europa.
De cijfers voor de Nederlandse markt stijgen duidelijk sinds november 2013. De opleving betekent dat ondernemers weer durven te investeren en dat het einde van de crisis achter ons ligt.

 

Plaats een reactie